Friday 2 March 2012

Pemansuhan Tol Batu 9 & Batu 11 Lebuhraya Grand Saga Cheras-KL


Pengumuman Perdana Menteri Malaysia, Datuk Seri Najib Tun Razak untuk memansuhkan tol Lebuhraya Grand Saga Cheras-Kajang jelas membuktikan PM/BN mementingkan kesejahteraan rakyat terutamanya mereka yang berulang-alik setiap hari melalui lebuhraya tersebut.

Pemansuhan RM1.00 dari Kajang ke KL di Plaza Tol Batu 9 dan RM0.90 di Plaza Tol Batu 11 dari KL ke Kajang RM0.90 berkuatkuasa tengah malam tadi. Keputusan kerajaan ini akan mengurangkan beban pengguna yang kerap menggunakan Lebuh Raya Cheras-Kajang sebanyak 50% atau pengurangan bayaran tol daripa Rm3.80 kepada Rm1.90 untuk laluan dua hala.

Berita gembira untuk penduduk sekitar Sg.Long, Balakong & H.Langat dalam majlis ini juga PM menyampaikan sumbangan RM4.5 juta untuk membiayai sebahagian kos pembinaan sekolah cina. Sekolah baru ini akan dibina ditanah seluas 2.4 hektar bakal mempunyai 36 bilik darjah dengan kapasiti pelajar 1500 pelajar.



"Ini adalah usaha dan perjuangan kerajaan Barisan Nasional sejak 2009 lagi dan hari ini kerajaan jadikan kenyataan," katanya pada majlis pecah tanah projek Sekolah Rendah Jenis Kebangsaan (SRJK) Cina Bandar Sungai Long di sini

Kepimpinan yang perlu diteladani oleh semua pemimpin BN bagi memberi keyakian kepada rakyat... BN bukan hanya retorik kosong macam Pakatan Rakyat..

No comments:

Post a Comment